Faglige Dage
Mellemtrin
Faglige Dage for 4.-6. klasse
Hverdage fra d. 4. april - 13. juni
Hvordan føles en tur i Rutschebanen med bind for øjnene? Hvordan ved man, at det går opad i Ballongyngen, uden du kan se? Dette og meget andet skal eleverne måle, regne og lege sig til, når Tivoli holder Faglige Dage.
Husk selv at printe opgaverne til eleverne eller oprette grupper og vælge opgaver i Faglige Dage appen. Der er ikke tilknyttet en underviser fra Tivoli.
Opgaver til Faglige Dage
Vi anbefaler, at du sætter dig grundigt ind i opgaverne hjemmefra og udvælger nogle af opgaverne – ved brug af appen, sørg for at oprette grupperne hjemmefra samt vælge opgaver på forhånd. Der er ikke tilknyttet en underviser fra Tivoli til Faglige Dage, husk derfor selv at instruere eleverne inden Tivoli-turen.
I lærerarkene finder du intro og facit til opgaverne, hvor der også informeres om særlige forhold samt hvilke rekvisitter, der er brug for i den enkelte opgave. I opgavearkene finder du opgaverne til turen i Tivoli samt efterbehandlingsark til forløbet i klassen efter Tivoli-turen.
For at få det største udbytte af dagen anbefaler vi, at eleverne går i grupper af 3-4 elever. Afhængig af ventetiden på den pågældende dag, forventer vi at det tager 1½-2 timer at foretage observationerne.
Musikken spiller
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
Vær opmærksom på, at opgaveark 2 kun kan løses på dage, hvor der er Åben Prøve. Datoer fremgår af både lærerark og opgaveark.
Matematik i Tivoli
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
4. - 5. klasse: Opgaver - Matematik i Tivoli
4. - 5. klasse: Lærerark - Matematik i Tivoli
Rutschebanen
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
Fire Fantastiske Fisk
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
Sanser i Tivoli
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
Der var engang - Dansk i Tivoli
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne:
Hastighed i Tivoli
Herunder kan du se eller downloade PDF-filer for opgaverne: